Egy kicsit másabb vizekre kalandoznék ebben a posztban. Pontosabban térképre... Mégpedig Budapestére. Az utca és tér átnevezések ugyanis május 12-én léptek életbe, így ezentúl Moszkva teret ne keressünk Buda térképén, hanem Széll Kálmán teret. (1929 - 1951-ig a tér Széll Kálmán nevét viselte) Hacsak, nem lesz egy újabb Moszkva tér, amire olvasói javaslatokat bőven küldtek az index szerkesztőségébe, melyek közül némelyik igen mókás. Akit érdekel, itt olvashatja el a cikket.

A mai nap már a BKV is lecserélte a táblákat a megállókban, így már a 6-os villamos is a Széll Kálmán térre fut be. Erről a hvg.hu tudósított, valamint leírta az összes új utcanevet. Ember legyen a talpán, aki ezt mind megjegyzi. De biztos minden névváltásnak megvolt az oka. A listához, és a táblacseréről készült fotóhoz ide klikkeljen. Gondolom sokak kedvence lesz az Elvis Presley tér, a Margit - híd budai hídfőjénél.

Gondoltam egy nagyot, és bepötyögtem a maps.google.com-ot, hogy pontosan melyik tér is lett a híres amerikai zenészről elnevezve. Egyenlőre még nem tudtam meg... Ugyanis nincs találat. Kezdett érdekelni a dolog, így rákerestem a Széll Kálmán térre is. Sajnos még erre se volt találat, a Google-nél még mindig a Moszkvára fut be a villamos. Mikor a Roosevelt térre kerestem, már rutinos voltam. Csak az eredeti nevet írtam be. Így meg is találtam a térképen! Megnéztem még az utvonalterv.hu-t is, de még ott sem írták át az elnevezéseket.

Ezek után felkerestem a bkv.hu-t, hogy utazzak egyet elméletben a Széchenyi István térről, a Széll Kálmán térig. Nem sikerült. Úgy tűnik, bár a táblák már újak, a bemondó is az új neveket mondja be, de ha véletlen útvonalat terveznénk a neten, akkor még maradjunk a régi neveknél. Mindent egyszerre nem lehet. És még a Google-nak is szükséges pár nap, hogy ennyi új nevet beiktasson a rendszerbe. Reméljük hamarosan a térképészeknek is sikerül feldolgozni ezt a sok új információt, ami rájuk zúdult, és akkor már csak emlékünkben él majd tovább a Moszkva tér.

Szerző: jeneibalu  2011.05.16. 18:21 Szólj hozzá!

Címkék: google budapest maps moszkva széll kálmán tér

A bejegyzés trackback címe:

https://bormellol.blog.hu/api/trackback/id/tr632908830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása